En alldeles sann Norgehistoria...

Under en av våra kvällspromenader i veckan träffade jag tre mer och mindre fulla norrmän med fruar.Den karl som var mest ”rund under fötterna” skulle briljera och sa högt ”Titta, vilka fina greyhounds!”

Jag sa givetvis att det är whippet. Men si, det skulle jag inte ha gjort… Jag fick veta att han minsann både hade träffat och sett greyhounds tidigare och så han visste hur de ser ut och mina hundar var greyhounds!

När vi stått och tjafsat ett tag och vilken ras mina hundar var av sa fru till en annan av karlarna ”Men ge dig nu, hon som äger hundarna vet ju vad det är för ras”!
Den väldigt hundkunniga norrmannan vände direkt på klacken och gick i väg alldeles själv…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0